Vásárlói Tükör
Vásárlási szokások változása az FMCG szektorban és a bevásárlóközpontoknál a
MARKETING RESOLUTION multikliens (megvásárolható) tanulmányának legújabb, 2024 tavaszi hulláma.
Az elmúlt években több olyan esemény is történt, amelyek erős hatással voltak az emberek vásárlási szokásaira.
Az egyes adatfelvételi időszakok, illetve az azokat megelőző periódusok rövid jellemzése
:
-
2024 április: 2024-ben folytatódott Oroszország inváziója Ukrajna ellen, emellett a 2023-ban kitört háború Izrael és a Hamasz között. A gazdaság lassú növekedésnek indult, az első negyedévben a GDP növekedése 0,8% volt, az infláció az év első 3 hónapjában 4% alatt maradt. A kormány új otthonfelújítási programot jelentett be, mely az 1990 előtt épült családi házak energetikai korszerűsítését célozza.
-
2023 június: gazdasági recesszió, uniós források elakadása, hatalmas infláció, reálbérek esése, csökkenő lakossági fogyasztás, romló kiskereskedelmi teljesítmény
-
2022 december: üzemagyag-ársapka eltörlése, magas infláció
-
2022 április: orosz-ukrán háború második hónapja
-
2021 / 2020: covid
A Vásárlói Tükör kutatás bemutatja, hogyan reagált a magyar lakosság a fenti történésekre, milyen módon változtatták meg bevásárlási szokásaikat.
A felmérés egyrészt az élelmiszerek és napi fogyasztási cikkek beszerzésének alakulására, másrészt a bevásárlóközpontok, plázák látogatási szokásaira koncentrált.
A kutatás által érintett főbb témakörök:
Hogyan látják az emberek saját anyagi helyzetüket jelenleg és milyen várakozásaik vannak a közeljövőre vonatkozóan?
Mik a tipikus fogyasztói válságreakciók az FMCG piacon?
Melyek a takarékoskodás egyéb területei?
Hogyan változnak a plázába járási szokások, a bevásárlóközpontokban végzett aktivitások
A 40 oldalas tanulmány részletes elemzéssel mutatja be a fentihez hasonló kérdésekre adott válaszokat, tartalmazva szakértőink évtizedes tapasztalatát is. A teljes országra kiterjedő kutatás 500 fő megkérdezésén alapul. A célcsoportot azon személyek alkották, akik rendszeresen vásárolnak élelmiszereket és napi fogyasztási cikkeket. Igény esetén egy egyórás online vagy személyes workshop-ot is tartunk, segítve az eredmények értelmezését.k?