top of page
Happy Shopper

Vásárlói Tükör

VÁSÁRLÁSI SZOKÁSOK VÁLTOZÁSA AZ FMCG SZEKTORBAN ÉS A BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOKNÁL

A MARKETING RESOLUTION multikliens (megvásárolható) tanulmányának legújabb, nyári hulláma

 

Az elmúlt években több olyan esemény is történt, amelyek erős hatással voltak az emberek vásárlási szokásaira. A 2020-as és 2021-es évek a pandémia jegyében teltek, 2022 februárjában pedig kirobbant az orosz-ukrán háború. Az embereknek először a bezártsággal, a korlátozásokkal, illetve többeknek munkahelyük megszűnésével, majd a magas inflációval és az energiaválsággal kell(ett) megküzdeniük.

2022-ben a fogyasztói árak átlagosan 14,5 százalékkal nőttek, ezen belül a legnagyobb mértékben az élelmiszerek drágultak 26,0 százalékkal. 2023 májusában az infláció mértéke 21,5% volt.

A Vásárlói Tükör kutatás bemutatja, hogyan reagált a magyar lakosság a fenti történésekre, milyen módon változtatták meg bevásárlási szokásaikat.

A felmérés egyrészt az élelmiszerek és napi fogyasztási cikkek beszerzésének alakulására, másrészt a bevásárlóközpontok, plázák látogatási szokásaira koncentrált.

 

A kutatás által érintett főbb témakörök:

Hogyan látják az emberek saját anyagi helyzetüket jelenleg és milyen várakozásaik vannak a közeljövőre vonatkozóan?

Mik a tipikus fogyasztói válságreakciók az FMCG piacon?

Melyek a takarékoskodás egyéb területei?

Hogyan változnak a plázába járási szokások, a bevásárlóközpontokban végzett aktivitások?

A 40 oldalas tanulmány részletes elemzéssel mutatja be a fentihez hasonló kérdésekre adott válaszokat, tartalmazva szakértőink évtizedes tapasztalatát is. A teljes országra kiterjedő kutatás 500 fő megkérdezésén alapul. A célcsoportot azon személyek alkották, akik rendszeresen vásárolnak élelmiszereket és napi fogyasztási cikkeket. Igény esetén egy egyórás online vagy személyes workshop-ot is tartunk, segítve az eredmények értelmezését.

bottom of page